زنان عربستان در ویترین نشنال جئوگرافی!!!

عرض سلام و ادب و احترام می کنم خدمت همه شما عزیزان خواننده

همه ما کم وبیش با وضعیت حقوق زنان در کشورهای متهجر اسلامی نظیر عربستان آشنا هستیم . زنان در عربستان از کمترین حقوق انسانی برخوردار نیستند و این مساله ای کاملا تایید شده حتی توسط نهادهای بین المللی است . اما نکته جالب اینکه به تازگی رژیم وهابی عربستان اقدام به تبلیغات گسترده ای در خصوص مرفه نشان دادن زنان عربستانی کرده است . در این تبلیغات زنان در عربستان در فشن پارتی های شبانه شرکت می کنند و از امکانات باشگاه های ورزشی لذت می برند .




من به عنوان یک نفر از میلیون ها نفر مشترک اینستاگرام اکانت مربوط به موسسه نشنال جئوگرافی را دنبال می کنم . این اکانت تصاویر و مطالب خوبی از اقصی نقاط جهان منتشر می کند که گاها تماشای آنها خالی از لطف نیست . اما پس از ماجرای قتل شیخ نمر ، سری پست های مشکوکی در اکانت شبکه نشنال جئوگرافی ارسال می شود که برای من ایجاد سوال می کند که چرا و چگونه همزمان با ایجاد موج های انتقادی علیه رژیم سعودی ، این سرویس رسانه ای با حجم زیادی از مخاطبان باید دست به تبلیغات سفارشی رژیم سعودی بزند؟

اکانت موسسه نشنال جئوگرافی در ایسنتاگرام مدتیست که با انتشار محتوای مخصوصی سعی دارد تا واقعیت های تلخ قوانین اجتماعی حاکم بر عربستان را در مورد زنان طور دیگری به مردم جهان و بالاخص مخاطبان خود ارائه دهد . شاید اکثر شما خوانندگان عزیز بدانید و مطلع باشید که زنان و کلا اقشار ضعیف در جامعه مدنی عربستالن به دلیل فرهنگ جاهلی حاکم بر این کشور ، چه شرایط سخت و دشواری را می گذرانند ؛ حتی اخباری در دست است که در عربستان سعودی ، برده داری هنوز وجود دارد ! همین چند روز پیش بود که اخباری منتشر شد از وضعیت بد هزاران کارگر اندونزیایی و مالزیایی که توسط کارفرمایان عرب خود به بردگی کشیده شده اند و مجبور به کار در بدترین شرایط انسانی هستند . زمانی که این اخبار منتشر شد خیل عظیمی از مردم در شرق آسیا بخصوص مالزی و اندونزی تظاهرات کردند و علیه برده داری آل سعود و در حمایت از هموطنان اسیر خود به خیابان ها آمدند . و یا ماجرای آن دختر مسیحی که بدلیل ابراز عقاید خود توسط کارفرمای سعودی مورد شکنجه قرار گرفت و دست آخر هم با فرو کردن یک صلیب چوبی در حلق اش با وحشیانه ترین شکل ممکن به قتل رسید ! (لازم به ذکر اینکه تصاویر این دختر هنوز هم در اینترنت موجود است)

پس من از موسسه نشنال جئوگرافی سوال می کنم که : چرا ، چگونه و به چه قیمتی اینطور رسالت رسانه ای و اعتبار چند ده ساله خود را برای خدمت به اینچنین رژیم ظالمی چوب حراج می زنید ؟ آیا چیزی بنام وجدان در نهاد مدیران شما وجود دارد ؟